31 December 2009

25 December 2009

Sembang tiga beranak penduduk Kampung Sireh Bertingkat


Anak : Baba, kita nak jual dekat mana cabai ni semua?

Baba : Nanti petang ikut Baba pergi seberang sana ye.

Anak : Seberang?

Baba : Iya seberang, sebelah sana. Dekat situ ramai orang. Nanti Baba bagi cabai ni seplastik dekat gangster yang pakai baju biru samar samar, perut boroi, kasut kilat tu, kita boleh jual sampai pagi.

Anak : Ok Baba.

Mama : Cepatla kira. Betul betul, nanti tak cukup 20 ribu cabai, tak lepasla kita nak makan lauk ayam krismas ni.


Gua dah alih bahasakan perbualan tiga beranak ini. Pakai gugel.

24 December 2009

Rumusan 2009 : Buku 5 bintang


Stingarden - Sinaganaga


“Cinta itu Love”
“Awakkk, Siah kata, jom kita make love”



Gua tak nak ulas pasal buku ni panjang panjang, sebab gua belum dapat lagi otograp Sinaganaga.
Baca sendiri baru kool.


"Keep it up, Sinaganaga!!"

Rumusan 2009 : Filim 5 Bintang


Saya Jon Dilinger.Kawan saya Muka Bayi Nelson


Gua tengok cerita ni dekat GSC Times Square. Tempat duduk belakang belakang tengah. Gua tengok dengan siapa itu yang gua lupa. Tapi yang pastinya memang lelaki, sebab tahun ni gua jalan dengan lelaki je. Memang dah ada yang panggil gua homoseksual. Gua buat muka steady je.

Gua rasa filim ni memang terbaik bagi gua. Gua memang suka Joni Depp. Paling gua ingat dalam filim ni masa 'musuh orang awam', Jon Dilinger ni masuk balai polis buat muka cilaka sambil jalan macam P Ramlee. satu lagi yang best cara Jon Dilingger tu kene bunuh. Tembus bai otak. Keluar peluru dekat bawah mata dekat pipi.

Sambil sambil gua nak taip ni tadi, gua buat homework sikit.
Tak satu pun dari mereka pernah berkata siapa yang benar-benar membunuh Jon Dillinger.


"Bye bye blackbird"
Boleh tengok, baca dekat sini.



Nah, gua sertakan sekali dengan lagu tangkap leleh dari dalam filim ni.


23 December 2009

FIFA / Tim XI Dunia FIFPro penuh

21 Desember 2009 2:57:56

Dunia sepakbola berkumpul di Zurich, Swiss malam ini untuk gala FIFA tahunan untuk mengumumkan tidak hanya FIFA World Player Of The Year, tapi juga FIFA dan FIFPro World XI.

Dengan lebih dari 50.000 pemain sepak bola profesional dari seluruh dunia memberikan suara untuk memulai terbaik mereka XI dari 12 bulan terakhir; ada kompetisi besar untuk tempat di tim bergengsi tahun ini.

XI akhir diumumkan malam ini dan benar-benar didominasi oleh Liga Premier dan La Liga, dengan semua tempat akan sebelas bintang-bintang dari Eropa atas dua divisi.

Tahun lalu penjaga gawang Iker Casillas tetap tempatnya antara posting seperti yang dilakukan Chelsea's John Terry di pertahanan. Barcelona's Xavi dan Leo Messi juga membuat skuad untuk tahun kedua berjalan dengan Cristiano Ronaldo dan Liverpool's Steven Gerrard.

Antara debutan di tim Barcelona's Dani Alves dan Manchester United's Patrice Evra dan Nemanja Vidic.


FIFA / Tim XI Dunia FIFPro penuh:

Iker Casillas (Real Madrid); Dani Alves (Barcelona), John Terry (Chelsea), Nemanja Vidic (Manchester United), Patrice Evra (Manchester United); Xavi (Barcelona), Andres Iniesta (Barcelona), Steven Gerrard (Liverpool), Lionel Messi (Barcelona), Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Fernando Torres (Liverpool)

Gua cedok dari sini.


rasa sayang hey..rasa sayang, sayang hey



p/s:Player tim Arsenal ada dalam list pemain simpanan bersama Aidil Zafuan

22 December 2009

Tok Medoi

Mari lihat apa gua dapat bila gugel Medoi.

Sejarah Felda Medoi

Felda Medoi adalah sebuah tanah rancangan yang dibuka pada pertengahan tahun 1963 sebagai sebahagian daripada pembangunan tanah pinggir untuk bumiputra oleh kerajaan ketika itu. Terletak 8 kilometer dari Bandar Segamat. Ekonomi utama penduduk di Felda Medoi adalah penanaman pokok getah.

Nama Felda Medoi diperolehi daripada nama orang asli yang bernama Tok Medoi. Tok Medoi dikatakan telah membuka penempatan awal di sini.
Masyarakat sekitar pada ketika itu sangat menghormati beliau kerana mempunyai pengetahuan yang luas. Namanya diabadikan sebagai mengingati jasa-jasanya....



Pembakar Semangat


Golongan wanita di Felda Medoi merupakan golongan yang dipandang tinggi kerana semangat juangnya. Mereka adalah orang yang menjadi peniup semangat kepada suami ketika peringkat awal meneroka tanah Felda tersebut. Kini setelah berpuluh tahun berlalu, hasil titik peluh dinikmati dan dikongsi sekeluarga. Tentulah tidak boleh dinafikan peranan mereka bukan sahaja kepada kejayaan tanah yang diteroka tetapi juga kepada keluarga.

Pada masa yang sama, mereka juga melibatkan diri dalam hal-hal sosial, masyarakat dan juga keagamaan. Pada masa-masa terluang wanita Felda Medoi menghadiri majlis bacaan yasin pada setiap Isnin di Masjid Jamek Medoi....



Sekolah adik gua


Lokasi geograpi. Orang naik helikopter je baca ni.


Ni profile Medoi





Gua pelik kenapa entri gua yang baru gua tulis tu tak keluar.





NAZ BOSANYE TOPIC KO NI!!!! -wEdHa

20 December 2009

Felda : Medoi vs Bukit Tajau

Gua bukan anak peneroka Felda,tapi gua cucu peneroka Felda. Generasi ketiga orang kata.
Gua dah menjelajah banyak felda. Sampai ke Felda Sahabat, Sabah jauhnya. Sekarang gua nak cerita pasal Bukit Tajau dengan Medoi.

Medoi

Gua lahir dekat sinila.No 339. Rumah paling sebelah dengan tanah perkuburan. Dari dulu,kecik kecik sampai gua besar memang inilah tempat gua bermain.
Kalau dulu kecik kecik gua main polis sentri,pusing medoi naik basikal puksu gua,naik turun rumah atuk gua. 100meter,jarak rumah atuk belah ayah dengan mak gua.
Masuk kebun,sungai Kedondong. Itu mainan gua masa dah besar sikit. Tapi sekarang, Sungai Kedondong dah dalam nak mati. Hasil dari kerakusan hantu pasir. Gua nak suruh Karam Sing Waliya masuk buat pendedahan.
Harga getah sekarang. Semalam gua tanya mak gua. Kalau jual dekat stor(Felda punya) adela RM 2.70. Kalau jual luar(KwongSai=kongsai) RM 3.40. Mahal juga.
Rata rata penduduk Medoi gua tengok. Semua dah senang. Rumah besar,kereta 2,3 bijik.motor,ada satu rumah tu..5 bijik motor. Senangla. Kalau dulu rumahnya condong macam menara condong pon gua tengok dah jadi macam hotel Concod. Perubahan ekonomi memang bagus. Felda ni diteroka dalam era 60an. Selepas merdeka. Atuk gua yang terawal.

Bukit Tajau

Gua kenal Felda ni masa gua belajar dekat Jengka. Gua ikut program anak angkat badan beruniform. Dirasmikan oleh menteri. Datuk Seri Azalina binti Othman Said. Masa tu beliau menteri apa gua tak ingat. No 98/3 rumah mak angkat gua.
Gua tak tahu sangat pasal felda ni. Tapi gua sangat senang bila duduk sini. Mak angkat gua sangat baik. Dulu, gua selalu datang jenguk jenguk. Saje datang cari makan. Tu je la tahunya. Asal bulan puasa mesti datang. Tujuan,nak makan gulai tempoyak ikan patin. Sampai sekarang gua gemarkan ini.
Rata rata penduduk felda ni,gua tengok sekali imbas. Gua rasa tak semegah Felda Medoi. Kebanyakan rumah rumah dekat sini. Semua masih kekal dengan rumah peneroka awal awal dulu. Rumah jenis apa gua tak tahu. Ayah gua tahula.
Kebanyakan masih lagi menoreh getah. Adala separuh separuh yang dah mula nak tanam kelapa sawit.
Harga getah RM 4.12.gua tak tahu kenapa harga kat sini lagi gile mahal.

"Sekali kutip je,kau dah boleh nak terbang naik Air Asia pergi Sabah" kata kata seorang brader masa tahlil semalam.
Betapa besnye menoreh getah.

"Hujanla" tika hujan mula menitik gua bersuara.
"Kalau hari hari hujan,bukan setakat pergi Sabah.London pon aku sampai dalam mimpi." Kata kata seorang brader masa tahlil semalam.


Felda Medoi terletak di Segamat,Johor
Felda Bukit Tajau terletak di Maran,Pahang



Gua post pakai Blekberi ni

17 December 2009

Tambah taip

Nanti ada masa gua cerita sikit pasal ahli gagap yang baru ini.

sekarang memang takde masa. gua nak keluarkan kotak kotak sampah ni lagi.petang nanti nak pergi Laos. Nak baca doa awal tahun. Malam nak basuh baju. Esok nak dating. Nak pergi Pahang.

Tunggu saja entri entri dari beliau.

Gua pun tengah tak sabar ni.


1

.w
.e
.d
.h
.a
.a
.s
.m
.a
.r
.a

13 December 2009

Tiada

Resepi ikan patin masak tempoyak Kaklong.


"masuk santan...masuk tempoyak banyak...letak cili padi..masuk ikan patin"






"Naz...kaklong dah takde"




Al Fatihah

10 December 2009

Is This Love

Owen score hatrik pagi tadi.whoooo!!!

Kata di atas tiada kene mengena dengan entri gua yang ini.




"Naz, jom ikut aku pergi bank" Bos gua mengajak.

"Haa..jom bos"

"Nanti 1030 kita pergi."

"Ok bos" gua memang malas harini.malam tadi tengook Pulp Fiction sampai pukul 4 pagi.

......................................................................

"Nak bayar kereta dekat 'bank' haritu ke bos?" Gua bertanya ingin tahu.

"Heh..takdela, aku nak bagi bunga dekat wife aku"

"Whoooa..anibeseri ke bos?"

"Tak la..befday dia. Ade 7 tahun aku tak bagi bunga kat dia"

Gua memang tak reti nak borak dah lepas tu. Dekat sejam baru sampai PS.beli bunga dekat kedai bunga depat reegea bar.huhu.38 hinggit.



"Sekali sekala Naz"

"Hmmm..."

Gua sanggup jadi budak dispatch untuk situasi ni.memang bes berlakon.hehe.muka senyum je wife bos gua bila dapat delivery bunga tu..

"Dari siapa dik?"

"Mmm..hehe" gua senyap,senyum tak menjawab.




Is this love?
Oke..tajuk entri gua letak sebab gua selalu dengar lagu Bob Marley akhir akhir ini.



Gua post pakai BlackBerry® pinjam.

06 December 2009

Dulu gua takdela gagap sangat

Tadi gua tengok tengok Friendster baru.Gua update semua.

Gua jumpa ini.

04 December 2009

Kisah Kampung Sireh Bertingkat

Tersebutlah alkisah di sebuah kampung bernama Kampung Sireh Bertingkat.Terdapat ramai orang orang yang tidak diketahui asal usulnya.Walaupun ada,cumalah orang orang yang menumpang mencari rezeki di tepi tepi pokok keruing,itupun sangat kecil bilangannya.

Penduduk penduduk kampung Sireh Bertingkat ini tidaklah begitu normal kehidupannya.ada yang harinya dipenuhi dengan meminum air air yang berlogo kapak,ada yang harinya cuma duduk berkain batik menjual sireh,ada juga yang merayau rayau sambil mata tajam mencari sumber rezeki,ada juga yang sibuk mencantikkan muka dengan menampal bedak sejuk dan menunggu ditepi tepi pokok,menunggu siapa tidak tahu.Yang masih kecil juga tidak ketinggalan,sibuk bermain.Sememangnya yang kecil ini tidak tahu apa erti Tadika Murni.

Manakala, bagi orang orang yang menumpang,semuanya sibuk memerah keringat,membanting tulang bekerja untuk mencari sesuap megi.Datang pagi, balik malam.

Terjadilah kisah, pada hari tadi.Seorang kanak kanak penduduk kampung tersebut telah hilang dalam jagaan bondanya,penduduk tetap kampung tersebut.Berdarah air mata si bonda mencari anaknya.Merata di tepi pokok,unta,kancil,semak samun, tidak juga berjumpa.

Setelah lebih dua jam mencari, dia terdengar suara anaknya meraung raung bagai gila.Manakan tidak gila, bibirnya,pipinya,lehrnya,lengannya habis lebam lebam.Terdapat juga tiga kesan merah pekat seperti digigit kelawar.Meraung bondanya.

Arakian tersebut,menunggula bondanya,betol betol di bawah pokok jati tempat anaknya keluar tadi.Dilihatnya, seorang lelaki yang jalannya sedikit terhuyung dan bermuka puas.

Tanpa disoal,tanpa ditanya. Pang!!! Si bonda menampar lelaki tersebut.mulutnya terkumat kamit memaki dalam bahasanya.Tidak difahami oleh orang banyak. !-+l;/6k:@$!!!

Setelah puas memukul,memaki..si bonda memanggil orang orang kampung.Berceritalah si bonda kepada orang kampung.

Orang kampung yang telah mendengar cerita,pantas meringankan tangan kaki ke arah lelaki tersebut.Raungan lelaki tersebut tidak diendahkan.
Sehinggalah datang seorang penduduk kampung yang masih muda,juga jalannya terhuyung hayang,membawa sebiji buah kelapa.Dihayunnya kelapa tersebut ke kepala lelaki tadi.Bukan sekali, tetapi lima kali.Pecah kelapa,pecah kepala.Kelapa tidak pula mengeluarkan isi atau air.Kepala sahaja yang menitis air merah.Pekkkk!! Kaki pula di kepala.Terbaring lelaki tersebut memegang kepalanya.

Hingar bingar kampung tersebut.Semua orang banyak leka melihat,ada yang memanjat pokok,ada yang menggunakan teropong,tidak kurang juga yang menggunakan mata.

Dikisahkan, datang seorang tua,lengkap berbaju biru,tanjak biru,serta merokok.Rokok Nusantara hijau ori hemahnya."Kenapa?" Orang tua ini bukan orang kampung Sireh Bertingkat.
"Dia rogol anak saya" Si bonda pandai cakap luar.
"Ohhh..ok,yang lain lain sila beredar nanti tak pasal pasal aku panggil trak angkat semua sekali"Orang tua tersebut meninggi suara.

Maka berlarila orang orang kampung.

"Kejap, aku telepon hospital.nak ke tak nak diorang ambil kau.teruk dah ni"
"&¤m)a@p¥" Lelaki tadi merayu sambil keduanya tapak tangannya rapat lagak meminta maaf.
"Dah, kau tunggula kejap.Nasib tak mati kau kena belasah."

Setelah lima minit.datangla sebuah van mengambil lelaki tersebut, diiringi orang tua tadi.
Sebelum bergerak, tiba tiba muncul si bonda,menunjukkan anaknya.seperti mahu anaknya dibawa sekali.
"Kau betul nak naik sekali?kalau dah naik, memang tak datang balik." Kata orang tua berbaju biru tadi.

Si bonda tunduk sambil laju mengendong anaknya ke tepi.

Begitulah hari hari yang biasa dilalui oleh penduduk penduduk kampung Sireh Bertongkat.Mereka tidak takutkan siapa siapa.Mereka bebas mengamalkan undang undang sendiri, undang undang syariah mahupun sivil.Mereka bebas jual dadah.Mereka bebas jual diri.Mereka bebas buka judi kuda.Mereka bebas jual M16.Mereka bebas ludah sireh.Mereka kata mereka perlu dilindungi. "Saya ada kad UNICEF" Kata kata itu pernah didengari.

Yang masih belum bebas hanyalah penumpang penumpang kampung tersebut yang sepatutnya lebih berhak.Sampai bila.

Ini hanyalah secebis kisah dari kampung Sireh Bertingkat.


02 December 2009

Sah Malam ditulis sambil telinga gua menangkap irama lagu Nirvana.About a Girl.All Appologies.

taip
gerak
laju
sesat
bocor
jalan
tunggu
bayar
laju
bukit
laju
Hakim
hujan
Everton vs Liverpool
laju
dataran
Arsenal vs Chelsea
sejuk
tunggu
tunggu
lelap
tunggu
tunggu
tunggu
Subuh
lagi laju.


gua dah letak full stop.

Parandaman Pemandu Teksi Berkuliah 2

"U pergi stadium ka tengok?"

"yala" jawab gua tenang.

"hebat itu Negri 9 main"

"bolehla...Kelantan main takut takut sikit malam tu"

"diworang haa, penyokong saja berani..haha"

"mmmmm" lagi tenang gua jawab.

"eh, I tanya U la, kenapa dekat Malaysia ni..mana mana U pergi mesti akan berurusan dengan orang Kelantan?" Parandaman bagi soalan cepu perak.

"emmm..diorang pandai la, semua diorang tahu buat..jadi pegawai kerajaan, peguam, arkitek, injineer, lukis pelan, jual baju, jual insuran...huu macam macam..sampaila ke kedai makan. U tengok Kolumpo ni je..U jalan setiap 10 KM mesti ada 1 restoren yang tukang masaknya orang Kelantan..pakai jersi Kelantan hari hari buat air."

"tapi...diorang bukan lawa lawa pon." Parandaman bisik dengan gua, lagak orang kereta sebelah boleh dengar.

"laaa...kan dorang terkenal dengan 'comel lote'."

"tara la..orang Negeri 9 lagi lawa!!!"

"Hobin jang hobin!!!!" gua bersuara dalam hati sambil senyum tengok henpon gua.


den oghang Segamat

28 November 2009

Raya Korban.

......

Sekilo daging masuk badan gua.

......

24 November 2009

gantung

gua dengar lagu gantung.

sedap jugak.

22 November 2009

Maskara Shorties Final

dah nak masuk episod maskara yang baru.gua baru habis mereview kisah maskara gua.haha.

takpelah.gua kool.

lepas susun susun kerusi, gua duduk.ambil seat belakang belakang.

sabar gua menunggu dengan amir.orang ramai sudah mula keluar.
tak sabar gua.belek belek Stingarden, sambil tengok tengok awek.
amir pun sama.tengok awek.huh.ramai tu awek layan maskara ni.

setat je ada bunyi bunyi.Vovin da mula ada suara.
gua dah gerak pergi pondok atas pulak.baru clear.macam VIP bai.

antara yang paling masuk dalam kepala gua.




HANGUS - Dean Sham
memang gua rasa yang ini terbaik.mungkin pertama kali gua tengok.tak tahula.tapi, itulah.gua memang suka semuanya..watak,jalan cerita,plot,pilot kereta,pencuri,awek,YB,haha..lagila Pipiyapong.gua tengok masa tu.Amir dah macam nak turun kejar pipiyapong je.5 bintang.

KAK MIN - Ajami Hashim
yang ni sangat jujur.gua memang suka arwah.semua iklan dia gua tengok.filem ada jugak yang terlepas.huh.Al Fatihah.bintang hati.

PINTU - Akashdeep Singh
haha.yang ni memang gua gelak mula mula.akhir akhir gua rasa nak nangis.5 bintang.

MY PERFECT ANA - Nazri M. Anuar
ana adalah seorang robot.aku mahukan ana!!!aku hanya nak ana!!
"memang encik,kene beli lain.tu je".bintang bintang.

SAYA KACAK - Alif Firdaus Aziz
gua tak tahu cerita ni sangat sebab gua asik ikut karoke nyanyi lagu saya kacak.bintang kacak.

PEMBURU BUAYA DARAT - Tok Rimau
tok rimau ni memang kretip tahap apa tah.gua gelak gila gila masa ni..nak runtuh jugakla pondok tu.gua tak reti nak cerita satu satu babak dalam filem ni.yang penting ia menarik.5 bintang.

ACI BACA SAJAK - Abdullah Jones
yang ini.sejak sebelum pergi maskara gua dah tengok dekat youtube.
bila gua tengok penuh.filem ni memang bes.suka suka hati Abdullah Jones ni suruh aci aci baca sajak dia.memang menarik.gua tak ambil kisah dah dengan ayat sajak tu.haha.
lainkali.gua pon nak tolong bacakan sajak juga.haha.aci naik bintang.

gua rasa lebih sepuluh yang gua sempat tengok.memang semua best.ehhhh..

MELAYU 7 - Mamat Khalid
haha.yang ni nak ulas pon gua tak reti.tapi itulah melayu.jatidiri melayu masih ditahap tujuh.angguk angguk geleng geleng.bintang 7.

haaa..baru clear.gua amat puas hati dengan kehadiran gua ke maskara.sangat kool.gua dah jadi kool.walaupun bukan bersama orang yang memperkenalkan gua kepada maskara ni.gua puas hati.tolong jangan keracunan makanan lagi ye.

sebelum gua tutup edisi maskara gua kali ni.gua nak bagi kuiz.haha.

cuba cari gua dengan amir dalam ni.

21 November 2009

Parandaman Pemandu Teksi Berkuliah.

Gua pakai jersi kuning,jeans 1969 entah brand apa tah,topi Nike,begpek Adidas.
Gua nak balik kampung harini.

"Bos,gua MC..apa apa hal roger gua." Ayat mesej gua pada bos.

Dah sampai Titiwangsa.gua nak tuju Jalan Ampang pulak.

"Macha..hei macha"

Gua ke kene panggil?ahhh..buat bodoh je.nanti tak pasal pasal gua kene pow.KL ni.bukan Jengka.

"Baju kuning!!"

Gua?ahhh..siapa pulak yang panggil gua ni.gua toleh.

Parandaman!!!

Macamana dia boleh muncul sini.ikut gua dari rumah ke apa..haha.

"Pigi mana la dey?" Parandaman turunkan cermin tingkap tanya gua.

"Gua nak balik kampung". Gua jawab.

"Naikla, I hantar Puduraya" Parandaman berbudi bahasa dengan gua.

"Ahh,takpela..gua nak ke Jalan Ampang je." Gua tolak.

"Naik je.I hantar." Parandaman cakap.

Huh.yela.gua naik jugak.Titiwangsa-JA pon bukan jauh sangat.paling pon kene RM5.

Parandaman : Kichi,lama I tak nampak u sekarang?

Gua : gua dah up sikit.pergi kerja naik jet.haha.

Parandaman : haha.gila punya budak.Jalan Ampang ke?Jet dekat situ ke?

Gua : "cilaka",kenakan gua balik.(Gua bisik dalam hati) Gua punya bapak tunggu gua situ.

Parandaman : Ooo.balik Segamat?

Gua : A'a.(Terharu gua dia tahu kampung gua.)

Parandaman : itu jam haa, Jalan Ampang ni,tempat paling popular tau.semua orang kumpul situ punya tempat.I dulu hero Jalan Ampang.

Gua : haaa.lu hero? Lu ada selamatkan orang dari kena ragut Mat Rempit ke?

Parandaman : dey, I lahir dekat Parit Jawa,Muar. Tahun 1960 an I dah pindah sini.umur I lebih kurang U.

Gua : (senyap,tekun mendengar)

Parandaman : ceritanya,kawan kawan Muar I,satu hari,itu jam(gua dah celaru ayat Parandaman ni)
nak datang Kolumpo.nak pergi pejabat imigresen.I la tukang bawa.
I bawak dari Muar sampai Sungai Besi.itu jam,apa yang ada sekarang takde lansung dulu.satu pon takde.

Gua : Plus?

Parandaman : takde.

Gua : plaza tol sungai besi?

Parandaman : dey,U nak I turunkan U sini ka?

Gua : tak tak.(Gua kalau boleh memang nak turun.meter dah RM4.jalan tak sampai 3minit.jammed 4minit)

Parandaman : jabatan imigresen masa tu dekat PJ.I bawa kawan I pergi Jalan Ampang dulu.naik ampang point.kalau U nak tahu,itu jam, Ampang Pointla paling popular.
Shoping complex pertama kolumpo.bukan pertama complex.

Gua : ohhh.gua tau, gua baca Stingarden.

Parandaman : 5 jam kami jalan dalam ampang point.tengok orang je.
Lepas tu pergi tengok lumba kuda.itu jam takde KLCC.ada lumba kuda.itu tanah keluarga Ananda Krishnan.
Sampai senja kami dekat situ.haritu juga I bawa dorang balik.
I hero dekat JA je.masa I balik,I tak jumpa Sungai Besi.I sesat sampai Banting.

Gua : hahaha.(Gua malas nak tanya pasal jabatan imigresen, dorang pergi ke tak)

Haha.gua sempat rakam yang ni.ada dua lagi cerita.nanti gua curahkan kat sini.

07 November 2009

Maskara Shorties Part 3

"Bro, cancel ke?" Tanya gua.

"Eh, taklah.Penuh tu kat dalam.Takde space dah." Bro tu jawab.

Dalam hati gua.
"Ahh..gua da merempit dari sah alam, hujan hujan..takkan nak balik camtu je"

Pehh..dalam hati gua malu jugak ni sebenarnya. Diri gua ni bukannya insan berseni.
Saja je menyibuk nak in maskara ni.

Pedulila. Gua kool.

Siap sangkut helmet, cabut kunci..gua, Amir terus tuju dekat orang orang depan pintu masuk Rumah Pena tu.
Wahhh..penuhla kat dalam.

"Amir, tunggu la.gua rasa Sol-jah mesti bawak keluar punya wayang pacak ni.da tak hujab pon"

"Emm..a" Amir jawab pendek.

Gua tengok buku buku yang ada atas meja.pehhh..macam macam.
Memang gua tak lepas peluang ni.

3 gua angkat.

Stingarden - Sinaganaga
Matanya Teleskop, Hatinya Kapal Dalam Botol Kaca - Sufian Abas
Gedung Kartun - Zunar

Gua pas duit dekat Zunar.tapi, tak mintak otograp terus.huh.

"Amir, Pipi pipi.pipiyapong.pergila cium"

"Bodoh.dia sibuk tuh"

Gua tengok Sol-jah dah ready nak bukak dekat luar ni.

Gua ajak amir tolong susun kerusi.

"Seat depan..seat depan.."

*bersambungla lagi.

02 November 2009

Maskara Shorties Part 2

Hari ini hari sabtu.gua kena bersiap sedia.

Hari ini hari kerja.gua kena kerja.buat ala kadar dah la.

Gua nak pergi Maskara.

Jom sah alam dulu.ikut Guthrie.Amir paksa gua.
Jam 645 petang.Huuu..wei, Maskara!

Ahhh!Bukan wajib pergi pon.Amir.
Hoi hoi..gua dah tunggu lama.

Jam 745 petang.Amir, dah setat ni.Jom gerak.

Hujan kot.tak kira, kita redah.gua memang tak boleh lama lama dekat sah alam ni.alergi.

Helmet warna kuning, biru.rare.

Ikut laluan motor.ikut laluan motor.
Laju jugak kapcai plat kepala K lu ni Amir.

Gua cilok jalan tepi istana.gua cilok jalan dataran.gua cilok jalan pudu.
Jalan hang tuah.lalu bawah monorel yang selalu gua tumpang.

Sejuk.

Cari MAA.cari MAA..ehh..tu DBP.
Nak sampai dah ni.

Brek brek..ni MAA.depan dia.haaa.tuh.gua muncungkan mulut.
Gelap je.cubala tengok.

Banyak keretala.
Siap ada penyambut kita Amir.

Pakai tshirt Sol-jah.yeahh!!


*bersambung.

Rumi & Juli

Kami suci cinta.

Saripah : selamat(ejaan sebenar smlm)malam(ejaan sebenar mlm) Romeo.

Pakngah Dugong : gampang.sejak bila gua jadi Romeo.

Saripah : hahahaa

Pakngah Dugong : Ahhhh.malam Juliet!




gua masih singgel.

Maskara Shorties Part 1

Apa jadah maskara ni.gua tak tahu.tak pernah pon ambil tahu.

Sejak gua kenal dunia belog dari conteng, gua dah setat ikut@buat jalan belog.
Macam dulu dulu Samy Velu buat jalan juga ada.

Gua baca Pipiyapong dengan Hilang Puncanya
Gua baca Sinaganaga dengan Hikayat Origami
Gua baca Sol-jah.
Gua jenguk Tok Rimau,Fynn Jamal,
Gua ikut Bukan Bogel.

Sejak hari tu.hari hari gua lalu jalan sama.
Sampai masa gua nampak iklan batal Maskara Shorties.gua betul betul ingin tahu apa jadahnya maskara ni.
Sama macam Maskulinkah?Masakankah?Mas tulenkah?ke Maslianah Mariali yang baru selamat melahirkan seorang lagi awek di bumi ini.

311009, Ahhhh!! Gua kena pergi jugak.gua tanam dalam hati rapi rapi.

Walau gua tak pasti lagi maksud sebenar Maskara tersebut.


"Maskara jom".gua cakap.

"Jom!aku nak cium pipi Pipi(merujuk kepada Pipiyapong)!!!.amir cakap.


*bersambung.

20 October 2009

suara

suara.

gagap lagi.

bismillahhirrahmanirrahim.

18 October 2009

MLM lagi.

"senang je..kau cari je dua orang bawah kau jadi downline.Modal 50 je "

"tak reti cakap, bia aku je cakap"
sembang Azman sama gua.

Bila Azman ajak minum.

Gua tengah lepak baca siri pasport Pipiyapong, tiba tiba..

truutt..telefon bimbit gua bunyi.ada mesej masuk.

Azman
lu katne? jom minum?

aiseh.baru gua ingat nak rilek rilek. Semalam dari pagi sampai petang dah sibuk layan event muksu gua. malam jalan Uptown. ni pagi tadi pergi berenang.

bukan apa, gua dah masak sangat dengan Azman ni.

kalau dia ajak minum mesti ada bisnes yang nak dibincangkan.

kebiasaanya, satu bisnes pon tak jadi!!

17 October 2009

Atas

Jika.
Aku.
Turun.
Naik.
Tangga.
Itu.






Sampai bila aku disini?



Bandar Tasik Selatan

16 October 2009

Parandaman.

Pagi, gua bangun awal. Habis bersiap gua keluar rumah tutup pintu mangga dan jalan. harini gua nekad nak naik teksi sebab Gen-3 gua belum lepas keluar lagi.

Sambil gua jalan menuju ke tempat mununggu teksi, gua sempat lepak kedai Dolah capai Utusan. Baca sikit cerita bola Malaya. " Malam Pesta Gol". "Huh! patutla stadium dekat rumah gua bising je malam tadi, rupanya askar kena belasah".

Habis gua baca. Bagi salam kat Dolah, cakap gua nak jalan dah.

"Nah rokok sebatang." Dolah tolak gua rokok.

"Eh, takpe.Gua puasa 6.". gua tolak Dolah rokok.

Tunggu teksi.

Adala 2,3 awek Sogo sama sama tunggu bas dengan gua. Diorang tunggu bas, gua tunggu teksi.Huh!

5minit.

Lepas je kereta Unser biru lalu gua nampak satu teksi..heh..dari jauh gua dah senyum.

Gua gagap lagi ni.

Nanti lain kali gua rakam semua perbualan gua dengan pemandu teksi Parandaman ni. Ayat ayat dia memang bagi impak kat gua. Ada cerita politik,1 Malaya, hal kaum di Malaya, motivasi motivasi.betul, gua rasa kalau dia ni jadik pensyarah dekat Universiti, mesti pakai tittle Dr.

Huh.rugi.

Nanti gua cerita penuh sama lu bukan bogel.Gua dah gagap balik, banyak ayat best Parandaman ni gua lupa.Huh!

12 October 2009

300 bai

gua takdek can betol taip belog.

nanti gua bagi sepuluh entri baru.

janji!

04 October 2009

petang membaca

rutin gua setiap petang ahad.

menerima bait bait puisi fynn jamal.meneroka maksud lagu lagu wani ardy.mengikut rentak sedap beeha.

membaca dengan penuh hati post post lama pipiyapong,soljah,sinaganaga dan beberapa blog yang tak pernah miss.

macam ni kira stalker jugak ke?.

pesanan abang.

"weh..aku tak main petang nanti" kata abang.
"ko tolong r member member aku nanti..asal jangan kalah dah le..nanti aku bawak ko clubbing ngan awek hot."

adik jawab."ok!"

mungkin waktu ini.mereka semua baru pulang ke rumah selepas bergembira selepas si adik menjaringkan gol untuk kelab si abang.haha.

game paling pelik gua layan.bosan.sebelum game.gua ada dapat email dari alex.dia dalam dilema nak pakai midfielder mana satu..gua suruh pakai Carrickla.sedang top form.pasang dengan scholes.
jam gua sampai Old Trafford.gua nampak fletcher yang masuk.

gua da agak.mesti akan kena dulu punye.main pon mesti macam orang mengantuk, tak tidur 2 hari sebab baca buku Biologi.

jangkaan gua tepat.baru 7 minit main, teh tarik gua tak luak pon lagi.Bent dah score.

huh.

gua mesej Cmeque."apa ni bai,main macam cilake.pass macam haram.kan dah kena."

lama gua tunggu mesej gua dibalas.mungkin Cmeque sangat tekun belajar game ni.biarlah.

habis nasik goreng paprik gua.habis jugaklah separuh masa pertama.

mula separuh masa kedua.gua dah rasa nak order maggi goreng pulak.nak hilangkan ngantuk gua.huh.

O'Shea lintang cantik je.GOL!Berbatov buat tendang cara berbasikal.
gua tak melompat pon.terkejut.

"eh, boleh juga si berat bontot ni buat camtu."dalam hati gua.

turrt.turrtt..
Sony Erikson gua bunyik.

Cmeque:kan abg dah kata,axion namanya.

"eh, apa jadah ni.apa kaitan axion dengan gol berbatov."
ahhh..lantakla.gua nak pesan maggi goreng.

"maggi habis bang" jelas Ayu.

aduila..dahla gua teringin sangat makan maggi.takpela.lain kali.

gol!dah kena balik.cilake.gua tak tengok pon.sibuk tengok Ayu.huh.

gua dah mula rasa nak balik pulak.huhu.layan game macam ni.baik gua tengok ATM lawan Kelantan tadi kat stadium belakang rumah gua.dapat jugak gua tengok Indra Putra score penalti.

gua punya jantung laju je.masa dah masuk minit 91.gol!anton pulak tertampan masuk bola Evra.hoo.

"Ayu,kira ni."

03 October 2009

minang

gua suka masakan minang ni..
dekat opis gua, kak Liza suka bawa masakan minang mak dia.sedap.
gua selalu je menempel sebelah dia time makan.

pedas.cukup segala.

*doakan kesejahteraan keluarga kak Liza yang sedang bersusah menghadapi ujianNya di Padang.tak lupa jugak semua yang kesusahan.

27 September 2009

rembat balik.

gua sekarang dalam misi mencari rakan untuk kongsi bayar sewa rumah bujang gua.


tong gas petronas gua kene rembat
kasut onizuka harimau gua kene rembat
baju 'bundle' the beatles gua kene rembat
adidas original kawan gua bagi kene rembat


calon rakan rumah bujang gua mesti:

1.1Malaya
2.bekerjaya
3.suka rembat bola bukan barang gua
4.pandai masak lagi bagus
5.tak lokek
6.kuat sebab gua rasa macam ada orang folow gua sekarang
7.boleh kejut gua subuh
8.tiada hasrat nak bawa balik perempuan masuk rumah gua
9.minat MU, kalau minat stoke pun bagus jugak.boleh gua kutuk

rumah sewa gua, rumah lu juga.bilik gua,bilik gua.bilik lu,bilik lu.barang gua,barang gua.barang lu,barang lu.gua makan lu makan.lu frust kene dumb awek,gua gelak.

apa yang menarik tentang rumah sewa bujang gua;

1.tikar getah
2.sofa opis gua
3.tv 19 inci
4.dapur masak
5.kuali,cerek,periuk,cawan,pinggan,sudu garpu.
6.2 bilik
7.ruang tamu besar, dapur besar,tandas besar.
8.gua tak pernah bayar bil air,bil api,bil astro.
9.dekat dengan stadium
10.genting pon nampak dari rumah gua,KLCC lagi dekat.
11.bas U3 senang dapat
12.dekat dengan ThizThat, sup 88, SY tomyam.
13.ada awek cun sebelah rumah gua


siapa berminat, kontek gua.dengan kadar segera.

suka hati gua buat iklan.pedulik

transnasional.

1100 25 SEPT 2009

"abang ngah, pergi kedai jap" mak gua teriak gua.gua tengah syok layan
gitar hero 'Aerosmith edition'.

"ye..jap mak."

"cepatla, tadi nak sangat suruh buat sambal belacan" mak bebel.

"ok ok..orang pergi la ni" lincah gua sambil capai kunci motor.


# sedap mak gua buat sambal belacan+mangga...

1345 25 SEPT 2009

"amin...takaballahhuminkum."
salam salam.

"eh, lama tak nampak kau.mana pergi?" sapa kawan main bola petang petang gua dulu, Syed.

"haaa..'aku' kerja kolumpo" jawab gua.

# syed ni pernah ajak gua sukaria dekat pub DaiChi.gua tolak.

1415 25 SEPT 2009

gua makan.jangan kacau.

1455 25 SEPT 2009

sampai bas stesen.

salam mak,ayah. selamat.jumpa lagi.

naik bas.huh..kosong je.awek pon tak ramai.

gua tidur sampai seremban.padan muka gua.


# dengan begpek adidas yang full.posbeg reebok full jugak,siap ada cincin emas mak andak gua.jual memang berbaloi.
lebih kurang 1800 lebih sikit baru gua sampai rumah.

haru.kasut adidas original gua hilang.babi!

23 September 2009

bunga flip flop

gua ingat selipar je ada flip flop.
bunga ada jugak.

alaaa..yang orang orang sibuk lekat kat kereta tuh.

goyang goyang guna tenaga solar.

penangan dia tak ingat.
gua sempat kira.

masa gua pergi semayang raya haritu pun.gua rasa adala 3 kereta je yang tak letak bunga flip flop.

pehhh...hebat kan?

satu 10 RM gua tengok bangla bangla jual.

kan kaya raya tu.
gua jual topap pon tak boleh kaya macam tuh.

balik kolumpo ni nanti gua nak cari supplier bendalah tuh.

gua nak jual.

lu dah ada ke?
huhu...

17 September 2009

Halau

malam tadi gua kena halau dari atas bas Rapid Kolumpo.

bengang!

"kau pergi tukar duit dulu!!!" tengking drebar bas tu sama gua.

14 September 2009

sahur.

gua : sahur apa?

amir : nasi goreng. lu lapsap?

gua : air kosong.

amir : kawinla cepat. makan sedap.

gua : nanti dulu

amir : weh, cepat!

gua : apa?

amir : korek hidung.

gua : saitan.

13 September 2009

baca

gua sempat rembat Berita Minggu dengan Mastika dekat kedai Thiz That tadi.

Selamat jalan, Beckham! Selamat datang, Lennon! - Agensi

wah3!! bukan lelaki lennon dan pasukan cap ayam dia kalah ke malam tadi?

gua...gua..pehh..gagap la nak taip..nak ulas pasal beckham ni.
baca sini. lu ulas sendiri.

yang pentingnya gua sedikit bengang.
gua beperanan sebagai beckham di era sekolah bersama CF yang dua.

gambar yang masih tersimpan rapi dalam dompet duit masing masing.
beckham-raul-zidane.

Tip untuk membuat lawak. - Mastika

kah..kah..kah..mari kita ketawa.

Ingat cerita jenaka
mana boleh lu tiba tiba lupa masa lu buat lawak.bersedia.

Rangka cerita
kalau boleh buat point point, tak pun lu buatla awan awan macam lu belajar masa SPM dulu.

Kata pikat.punch line
pengakhiran di luar jangkaan.

Pendek
jenaka mesti pendek.

Lu yang buat lawak, lu xpayahla ketawa

biar gua cuba buat satu lawak.

Eh, kau nak balik kampung ada kereta?.
"emm..takde" gua jawab bersahaja.
"Nak pakai kereta tak?"
gua senyap.
tidak puas hati dengan segala pertanyaan tidak dijawab gua.
Azhar terus bertanya tanpa mempedulikan gua yang sedang layan i peduli apa...

"kau ambillah kereta aku. RM 1000. kau pakaila tiga bulan."
"esok ikut aku pergi stor.bawa duit.lepas tu kau pakaila" ajak Azhar dengan nada memaksa.

Tidak tahan dengan soalan yang bertubi tubi.
"gua takde lesen!!!"

"sewa rumah bila lu nak bayar"?? gua cakap dalam hati je.

lu gelak tak? tak..
ok..

tips lagi.

lawak mana boleh paksa paksa.spontan.

kongsi rumah gua

situasi satu

"turrrtt" bunyi Xda gua. ade mesej masuk

dijul
"bro, aku dah tak masuk rumah lepas raya nanti..sebelum raya nanti aku balik ambil barang.."
gua balas
"hooii! jangan gitu"

situasi dua (pagi tadi)

botak
"wei, aku dah tak kerja dekat woksop sahak, die tak bayar gaji aku"
gua
cilake! sewa rumah lu?

percintaan Tan Hong Ming

lelaki F : tunang W
perempuan W : tunang F

apa lu fikir kalau lelaki F telepon boss perempuan W tanya lokasi perempuan W??

gua gelak je.

lu?

berbagai cerita dah gua dengar dari perempuan W pasal tunangnya, lelaki F. Bosan gua.

main mata dengan kawan perempuan W.
skandel dengan kawan perempuan W yang tadi.
(dimaafkan oleh perempuan W)

muka pandang perempuan W, tangan sebelah raba kuku jari kawan perempuan W yang lain.
hantar pulang kawan perempuan W, perempuan W naik Metrobas.
(dimaafkan juga)

sesaat lepas habis waktu opis kene telepon.
begayut sampai lelaki F sampai opis.
bile sampai opis perempuan W mesti bagi henpon kepada lelaki F.
semua mesej, kol yang masuk ditanya satu persatu.
ada nama baru dalam kontek list akan dipadam serta merta.
(alah bisa tegal biasa kata perempuan W)

lelaki F dapat kerja.
seminggu kerja, perempuan W tertengok henpon lelaki F. Ada gambar baru.
lelaki F gambar peluk bahu dengan perempuan lain.
lelaki F kata bini orang itu yang nak bergambar.
(dimaafkan saja)

sungguh pemaaf perempuan W. banyak lagi kisah kecurangan lelaki F yang diceritakan kepada seluruh opis. tolak tambah, perempuan W sudah di main kayu 18kan.

baik cinta Tan Hong Ming. Ikhlas dari hati seorang budak belum akil baligh. walaupun tak pernah haram dia faham apa maksud baligh tu.

cinta gua macam mana?
tak tahu.

singgel.

nak jadi awesome juga

gua kena cari balik buku buku gua.

Mutiara Naga contohnya.

04 September 2009

gua bayar sewa rumah

mana boleh bawa perempuan rambut belonde dalam rumah bujang gua.

saitan!!!

26 August 2009

kongsi rumah gua.

Rumah gua bukan rumah kongsi PATI.
Dijul
Orangnye peramah bila kene masanya. Umur lingkungan 25.

Awal debutnya, sangat meyakinkan perbualannya. Mahu kerja cari duit. Mahu buka perniagaan sendiri. Dengan tiada bekalan dan sedikit ilmu masak megi di rumah, beliau kerja di sebuah restoren westen. Jadi chef katanya.

Sibuk beliau. Hari hari abis masak pukul 2,3 pagi. Menganggu mimpi saya dengan bidadari. Tak apelah. Hampir 5 bulan beliau komited dengan kerjanya.
Masuk bulan ke 6. Sudah keluar suara suara yang menyatakan ketidak puas hatian beliau terhadap managment restoren.

"balik pukul 2,3 pagi,penat..gaji sikit..nak berentila!" kecewa dijul.

Gua tak dapat berkata apa. Tetap mengharap beliau terus bekerja, agar beliau berduit untuk membayar sewa rumah kongsi gua.
Selang beberapa minggu.
Asal gua balik rumah je, dijul ada.

"aiii..tak kerja ke dijul ni?" bisik hati gua.

Seminggu begitu. Gua da pelik.
2 hari lepas, beliau ajak gua layan GI JOE. Gua layankan.

"aku dah berhenti kat restoren." cerita dijul semasa dalam perjalanan menemui j0e's.

"aku nak berniaga dekat masjid india" sambung dijul.

Gua senyap membisu. Tak apelah.

Hari ni gua balik, dijul sudah pergi. Ke masjid india,berniaga.

Kemana agaknya dijul selepas raya nanti?

Nota buat Dijul.

"jangan pergi dijul. Siape nak kongsi bayar sewa rumah kongsi ni?"

24 August 2009

Pagi 1Malaya.

Jam menunjukkan pukul 7.30pagi. Gua kira baru 2 minit gua lelap selepas sahur.

"ahhh..harini opis setat awal"

Sememangnya gua terlambat sampai opis. Semua ni salah Dijul yang suka suka ajak gua nonton GI Jo dekat Tgv Kepong.

Sampai opis, gua dipertontokan dengan adegan gaduh mulut seorang makcik yang pada hemah gua berpangkat nenek. Nenek melayu vs macha india.

"kau suka suka langgar kenapa?" jerit nenek.
"saya tak nampak" jawab macha dengan selamba.

Keadaan semakin panas apabila hampir semua penduduk banggunan keluar da menjerit mnyuarakan ketidak puas hatian.

Gua tercengang tengok keadaan tersebut.
Nenek sudah mula mencapai telepon. Mendail 991 hemah gua.

Tak sampai seminit, muncul lelaki tua bersongkok hitam mendekati nenek. Gua yakin itu cinta nenek.

"kenapa ni?" tanya datuk.
"die ni nak langgar Angse kt" jelas nenek sambil tangannya menuding macha.

Macha kaget.

"Milah, sudahlah..tak kena pon..tengok bekilat lagi angse kita ni..biarla dia jalan.maafkan dia..kesian dia..kita kan 1Malaya!!"

"gulp!"
Gua terus berlari masuk opis sambil menjeling Agnes di depan pintu.

Kolumpo kiri, Rawang kanan, Holik tengah.




Gua menuju ke jalan H0rlicks.

1. Tiket bas Rapit Kolumpo.
2. Resit makan gerai payung arwah pak din.
3. Kad topap celkom, mekcis.
4. Berpuluh tiket wayang.
5. Resit kepsi, joni, piza, moca setabak, eskem mekdi.
6. Enpon oksigen atom.
7. Kasut asic harimau onizuka mad in 'bandar atas' Danau Kota.
8. 3 helai jin levis bundel.
9. Begpek adidas.
10. Tiket game MU VS Malaya.
11. Roti nan mapley Bidayah.
12. Majalah Mastika, Digital Camera, Wisel, 442.(ada 1 majalah pasal Mikel Jeksen)
13. IPot cine.(gila hangkang kualiti)

Senarai barang rembatan gua.
Pehhh..
Gua terasa nak merembat, macam gua merembat masuk bola masa gem dekat Ampang sepot pelenet tempoh hari.

Percintaan Tan Hong Ming 2

gua agak mesti orang dah perasan tb3 da mula tayang balik iklan2 merdeka.sempena menyambut 52 tahun kemerdekaan Malaya dan tahun pertama untuk aspirasi 1malaya digempar gempurkan.

pasal kehebatan sorang datuk yang mampu ada drebar untuk pandu kereta 'perimier' dia walaupun berkaki palsu.

'tapi ingat, berjalan mesti ke hadapan.bukan ke belakang'

ada lagi yang gua perasan..tapi..tapi gua perasan tak nampak je,sebab..sebab gua gagap nak in kat sini.beng0ng.

Tengok..Gua me..me..memang susah sikit nak membelog ni.
Tak lepas lagi gua nak cerita pasal cinta Tan Hong Ming.

Lagi lagi sambung~~

Percintaan Tan Hong Ming

Bubur lambuk kampung baru juadah hari pertama buka puasa gua. Gila saving.

pomm!
Pomm3!!
'cilabi..baru hari pertama puase..kanak2 sebelah rumah gua da main mercun..gila hebat penyeledup2 malaya ni'

Gua nak cerita pasal Tan Hong Ming sebenarnya.
Tak ape..nan..nanti ye..

~~~

22 August 2009

delapan purnama

Apa gua buat harini.
Mengular.
Mengulo.

Hari pertama puasa.Lapar tak ingat. Gua sahur dengan air kosong plas 2 batang Winston. Pehhhh...

Baru gua sedar, dah lapan bulan gua merantau kat kolumpo ni. Dah lapan bulan..tapi..tapi..gua tak ada apa apa yang boleh dibanggakan. Huh.

Keluar pagi balik malam.
Nating!!

21 August 2009

aku gagap

pehhhh..indahnya...
gua masuk balik ke alam ini
lama sangat tinggal..memang xpernah ada...
tapi, nak try jugak..

doakan...