11 November 2010

tarak entri.

blog gambar gambar gua berwajah baru. blog gagap tak tukar tukar.

entri pon tarak.

08 September 2010

Kunci

Setakat kedai barang ada harga juta juta dalam, gua tak heran sangat kalau tak kunci. Dulu, locker gua ada kasut bola Adidas Predator dengan baju ragbi Canterburry selamba je gua tinggal.
Tapi, itu dulu. Dulu locker gua takde CCTV.Sekarang kedai ada CCTV.Jadi, gua tinggalkan je kedai dengan barang harga juta juta tak berkunci. Gua tak heran.

05 September 2010

Raya dah dekat.

Raya dah dekat, puasa dah nak habis.

Selamat hari raya!

19 August 2010

Tak Senang


Susah nak lupakan kisah kisah lama.

Sesekali kena jengah semula apa yang patut.

Jengah je la. Putar masa balik, tak dapatla.

Hidup mesti diteruskan. Makan kena kenyang.

*uhhh, gua tak sempat sempat lagi nak reviu buku Sembang Kencang ni. Asyik sibuk dengan jual topap je.

18 August 2010

Bujang Selamat


"biar patah sayap, paruh kita tongkatkan"

17 August 2010

Awek lapangan terbang.

Tinggi orangnya,

Panjang kakinya,

Litup tudungnya,

Cantik corak kainnya,

Sampai peha, belahannya.

16 August 2010

68 ke 86 kes?


Gua dah tak berapa ingat bape kes sebenar TV3 cakap semalam.

Hobi buang bayi sekarang bukan sesuatu yang 'rare' lagi.

Hobi ni dah boleh saing hobi kumpul setem dengan main gasing.

15 August 2010

berokba



Lu ingat lu boleh hatrik lagi lepas ni?

Tak dapat jep!!!

14 August 2010

Penipuan


gua punya cerita pasal Kampung Sireh Bertingkat mesti nak kena sambung.

lagi banyak cerita gua nak gagapkan. ho
.


.......................................
Setiap kali gua bukak blog, mesti ayat tu gua letak.Haha.

Biarlah, gua bukan pipiyapong ramai peminat.
Gua rasa nak tulis, nak kongsi gua letak. Haha

Hmmm... entah macam mana gua nak sambung cerita Kampung Sireh Bertingkat tu,gua dah tak duduk sana lagi.

Semalam gua ada baca surat khabar, kampung tu dah jadik makin ganas je. Bunuh bunuh sekarang dah jadi permainan. Macam main polis sentri.

Nantila, ada story baru pasal Kampung Sireh Bertingkat gua gagapkan. Kah3. Ayat sama lagi. Lepas ni bape bulan pulak baru bukak balik.

-------------------------------------------------
Tempat kerja baru gua ni memang menyengat. Kalau tak cukup iman, silap silap haribulan..gua ikut minah saleh ni balik oversea. Haha. Marah Asmara gua.


Okeh, gua nak menghabiskan SEMBANG KENCANG dulu,nanti dah siap gua buat reviu disini.

-------------------------------------------------


"Ciao Honey"
gua berbahasa Itali penuh ramah kepada awek serupa muka Valentine Zambrotta di hadapan gua.

"Saya mau kartu perdana mas,yang bisa Blekberi..ada nggak mas?"

"Cilakak!!! Indon celup!!!"


.

maskara shorties

gua tak pergi pon.

gua kodi.

09 May 2010

Maskara 21


ribuan yang hadir


Tak payah nak ulas panjang panjang. Siapa yang datang Maskara 21 malam tadi memang rasalah kehebatan Maskara.

Stage cantik.
Tak hujan.
Sound sistem terbaik.
Kopi sedap.
Tandas bersih.
Gadis Asmidar Ahmad suara sedap.
Tri nyanyi best.*selit suara Fynn Jamal best.
Benjamin macho.*gitarist Rolex goreng terbaik.
Meor dengan RS Murthi pon suka goreng.
Fadzly Razman & Friends best juga.*awek gua nak dengar lagu elaina lu tak nyanyi.die kecewa.huhu.
Airmas, terima kasih tunjukkan tandas.hehe. Sebab jumpa kat belakang.
Ohh, tak lupa dengan emcee Marini Rafar.Kamu terbaik!!

Jumpa lagi nanti Maskara Shorties!



Gua rasa papan tanda ni perlu dikomersialkan

30 April 2010

menuju hari 24

dah lama betul gua tak apdet blog ni. berpuluh pulkuh hari dah ni. malas pon ada, kering pon ada. sibuk pon ya jugak.

gua punya cerita pasal Kampung Sireh Bertingkat mesti nak kena sambung.

lagi banyak cerita gua nak gagapkan. ho.

lepas ni, memang entri entri gua akan di attach dengan gambar gambar.

haa..satu lagi, esok harijadi gua.

17 April 2010

tidur ayam

nak tidur punyala susah.

bangun senang je.

1 jam 36 minit.

05 April 2010

17 March 2010

catch up!



nasik separa lembik + ikan keli goreng + telur goreng + kicap kipas udang

menu ni gua ingat paling terbaik antara rumah rumah bujang lain.

27 February 2010

Buku bulan 2 : Siapa Kekah Bidan Sepiah?

.
.
.
Gua mengekah dalam gelap.
.
.
.


ps: nanti gua rebiu lagi. gua punya nota tertinggal dekat rumah. memori gua 15mb lebih je sikit.

Darah naik

Sejak dua menjak ni, kepala gua asik pening je.

Darah gua dah naik.

Gua rasa kalau pergi cek doktor harini, kompom gua tak masuk opis seminggu jumpa bos baru.

14 February 2010

Tahun Baru Harimau lawan Hari Kekasih Kekasih


pelepek pelepek

Malam tadi gua rasa, memang malam yang paling gua tak boleh tidur..
bunyi mercun sana sini.Dahla bunyi pelepek pelepek.Memang gua geram.

Gua yakin diorang sambut Tahun Baru Cina.

Kalau sambut hari kekasih kekasih, bunyi dia mesti macam ni.."ahhh..ahhh..harder..".


"Bang, kalau beli bunga ni bagi awek..mesti awek sayang." Ayat budak jual bunga dekat tepi tepi Bukit Bintang semalam. Gua rasa nak sepak.

07 February 2010

Nikah


kalau gua nikah dekat sini bulan 11 tahun depan, mesti ramai orang jeles.jadi, tak payah.

01 February 2010

Arsenal lawan Manchester United penuh

Keh keh keh. Gua tanakla ulas panjang panjang. Klik je dekat SOkernet tepi sebelah kanan ni. Baca situ ulasan game penuh.

Penyumbang gol.


berbakti pada Manchester United.Yeh!

o Arsenal 1 Manchester United



Rooney

o Arsenal 2 Manchester United


Park Ji Sung

o Arsenal 3 Manchester United


Merlin setiap ahad TV3

1 Arsenal 3 Manchester United



Wedha,ni Nani. He He.


31 January 2010

Arsenal lawan Manchester United


jersi ni gua rembat dekat rumah atok gua masa hari raya


Gua nak siap pergi Emirates. Bukan dekat dekat tempat tu.

Ramalan gua.

Arsenal 0, Manchester United 2.

tak tak tak


rasa macam nak tempah diorang masa kawin sepupu gua

dum tak dum tak dum dam dum dum tak tak dum dam taj dum huushhh dumdum dam dum dam tak tum tak tum tum tum tum tak tum tak hussshh cik cik ting tak ting cing tak tuk dam dum dam tuk tak tik cing husshhh tum tak tum tam dum tak cing tak dum dam tik cing huuushh tak tum tak dum dam husshhh hussshhh tum tak tum tum tak tum dam dum dam dam dam ting ting tum tum dum dam dam dum husshhh hushhh

...
...


"dah wedha?"
"hmmm...dah. jom balik"
"jom!"

30 January 2010

Selipar dan masjid versi celup.

Masjid

Bukannya gua nak kata selalu ke Masjid, begitu juga kebanyakkan orang di sekeliling gua. Tapi, Masjid ni adalah tempat ibadat. Di mana di dalamnya berkumpul orang-orang yang benar-benar ingin menunaikan tanggungjawab kepada sang penciptaNya serta sebahagian yang lain pula adalah orang-orang yang terpaksa pergi kerana semua orang pergi ke situ, lebih-lebih lagi pada Hari Jumaat.

*******

Selipar
Hampir-hampir keseluruhan manusia yang berkunjung ke Masjid memakai Selipar, Capal dan barang yang sedikit memakai kasut. Gua agak naik darah bila selipar Crocs gua yang baru 6 hari gua pakai kena rembat. Kalau nak sangat, at least letak la note, trade dengan selipar lain. Taklah, gua kena berkaki ayam balik ke opis.Oh, gua lupa kat dalam tu rupanya ada sebahagian penyamun Juga.

....
....


Gua malas nak taip, sambil sambil gua membelogrunning tadi gua jumpa ni.
Orang yang senasib dengan gua. Huhu.

Gua salin tampal je dari blog dia.


Boleh tengok sini.
Kugiran Jiwa


memang sakit hati gua tengok gambar ni lama lama

Berhenti bila di puncak.

Gua : Bos, gua nak berhenti kerja bos.

Bos : Haa, berhentila, lu bukan best pon kerja sini.

Gua : Gulp.Bukan apa bos, gua nak berhenti pon ada sebab bos.

Bos : Haaa, apa sebab?

Gua : Gua nak naik Everest!!!




kalau gua dapat jadi tukang bawak beg Dato' yang rambut putih tu pon oraitla

29 January 2010

Crocs gua kena 'pakai' dengan orang lain lepas habis sembahyang Jumaat tadi.

Memang gua tak layak jadi buaya

Polis polis

Kegiatan haram yang tumbuh subur di backlane .
Oleh Elan Perumal

SEMENTARA giat Myanmarese menguasai perniagaan runcit di sepanjang jalan utama di Pusat Bandar Utara Selayang di Kuala Lumpur, topi buruk menggunakan backlane untuk kegiatan-kegiatan haram.

Yang backlane Jalan 2/3A dipercayai digunakan oleh Myanmerese untuk melaksanakan menjajakan ubat di larut malam.


Jalan, terletak di antara blok daripada deretan ruko dan Kuala Lumpur Grosir Pasar, dikatakan ditempatkan secara strategik untuk kegiatan tersebut.

Sebuah cek pada akhir jam mendedahkan bahawa jalan itu remang-remang dan sibuk dengan pejalan kaki termasuk pekerja pasar dan peruncit yang menggunakan cara untuk mengakses pasaran.

Myanmar negara terlihat gerai-gerai makanan yang beroperasi dan menjual barang-barang kecil, dengan beberapa tanda-tanda hati-hati transaksi narkoba terjadi.

Asst Comm OCPD Sentul K. Kumaran berkata polis telah rosak beberapa kes dadah di daerah termasuk satu kes besar di bawah 39b Bahagian daripada Obat-obatan Berbahaya Undang-Undang.

Dia mengatakan mereka telah melakukan beberapa serangan di daerah.

"Kehadiran penduduk besar di daerah Myanmerese bisa mungkin mengakibatkan kegiatan melanggar undang-undang ini," katanya.

ACP Kumaran berkata, kawasan itu telah ditempatkan di bawah kawalan berat berjaya seterusnya beberapa penggerebekan.

Dia mengatakan polis prihatin atas pemulihan ubat-ubatan dan senjata seperti pedang dan pisau daripada suspek saat penggerebekan seperti telah berlaku juga serangan dan pembunuhan kes yang dilaporkan di daerah tersebut.

"Para korban daripada jenayah kekerasan juga Myanmerese," katanya

ACP Kumaran berkata siasatan mereka juga mendedahkan bahawa ada geng tempatan di daerah yang mempengaruhi kegiatan jenayah Myanmarese.

Dia mengatakan Myanmerese telah diberi kesan bahawa penduduk tempatan sangat berpengaruh dan mereka akan terpelihara daripada hukuman mengikut undang-undang.

"Situasi ini telah membuat orang asing merasa sangat kuat kerana mereka mempunyai sokongan daripada penduduk tempatan.

"The Myanmerese berfikir bahawa mereka boleh melakukan apa sahaja yang mereka inginkan dengan sokongan daripada rakan tempatan mereka," katanya

ACP Kumaran berkata polis telah mengenal pasti kumpulan-kumpulan tempatan dan terus mencermati gerakan mereka.


Terima kasih Elen dari bilik berita.

Gua memang nak pastikan penumpang penumpang ni sedar diri.
Bukan apa, yang belakang tabir kenakalan diorang ni, semua orang tempatan.

Dua hari lepas, depan mata gua.

Gua tengah hisap Dunhil dekat luar cawangan. Nampak tiga ekor pegawai ni. Pukul 6 petang. Jalan tepi tepi peniaga Myanmar ni. Peniaga tu tak cakap banyak pon, hulur not 50 gua rasa. Lepas tu terus blah. Bukan satu dua je tempat diorang berniaga situ. Beratus kot. Cuba la kalau satu kedai bagi 50. Pehhh... memang tak payah pikir gaji maereka ni.
Itu yang gua nampak, yang gua tak nampak.
Mungkin ada lagi yang lebih besar dari ni, dan gua rasa memang ada.

Ikut gua punya hati memang nak teros telepon Mazidul, nasib gua sabar.

Gua mesti kumpul bukti dulu.

Gua ingat nak letak gambar kat sini, tapi gua gugel, satu gambar Selayang pon takde.
Memang ada konspirasi gua rasa.



Wedha, jom jadi polis polis.

28 January 2010

Entri.

Pegawai DBKL kenyang dekat Pusat Bandar Utara Selayang. * tajuk biar terus terang.

Gua tengah ada misi sekarang.

Barang barang semua gua dah siapkan.
Kamera henpon, pen, kertas, no telepon Mazidul Akmal Sidek.

Akan gua pastikan penumpang penumpang ni tak bermaharajalela dekat negara tumpahnya darah gua.

Majulah sukan untuk negara!!!

Erk.


Gua dapat bantuan terus dari Pak Helang kalau ada apa apa hal jadi.

23 January 2010

Mencuti

Lama juga gua tak apdet blog ni..
Tak kool lansung.

20 January 2010

14 January 2010

Kerjaan Saja

Bukan senang nak bangun pagi pagi pergi kerja.

11 January 2010

02 January 2010

Rumusan 2009 : Terbaik Bola Malaysia

Gol terbaik.

Walau gua sokong Negeri 9 masa ni. Gol Indra ni tetap terbaik.




Pasukan Terbaik

Bawah 23. Gua tak kenal sangat pon pemain pemain Malaysia ni. Bila dorang maintain main sedap tahun 2010 ni, memang gua respek habis. Kepitup.




Azam gua, tahun ni gua nak beli jersi original Harimau Malaya.



Gua teringat Azman Adnan, Zainal Abidin Hasan,Dollah Saleh,K Sanbagamaran, Matlan Marjan, Khairul Azman Mohamad. Huh.