02 December 2009

Parandaman Pemandu Teksi Berkuliah 2

"U pergi stadium ka tengok?"

"yala" jawab gua tenang.

"hebat itu Negri 9 main"

"bolehla...Kelantan main takut takut sikit malam tu"

"diworang haa, penyokong saja berani..haha"

"mmmmm" lagi tenang gua jawab.

"eh, I tanya U la, kenapa dekat Malaysia ni..mana mana U pergi mesti akan berurusan dengan orang Kelantan?" Parandaman bagi soalan cepu perak.

"emmm..diorang pandai la, semua diorang tahu buat..jadi pegawai kerajaan, peguam, arkitek, injineer, lukis pelan, jual baju, jual insuran...huu macam macam..sampaila ke kedai makan. U tengok Kolumpo ni je..U jalan setiap 10 KM mesti ada 1 restoren yang tukang masaknya orang Kelantan..pakai jersi Kelantan hari hari buat air."

"tapi...diorang bukan lawa lawa pon." Parandaman bisik dengan gua, lagak orang kereta sebelah boleh dengar.

"laaa...kan dorang terkenal dengan 'comel lote'."

"tara la..orang Negeri 9 lagi lawa!!!"

"Hobin jang hobin!!!!" gua bersuara dalam hati sambil senyum tengok henpon gua.


den oghang Segamat

No comments: