13 September 2009

baca

gua sempat rembat Berita Minggu dengan Mastika dekat kedai Thiz That tadi.

Selamat jalan, Beckham! Selamat datang, Lennon! - Agensi

wah3!! bukan lelaki lennon dan pasukan cap ayam dia kalah ke malam tadi?

gua...gua..pehh..gagap la nak taip..nak ulas pasal beckham ni.
baca sini. lu ulas sendiri.

yang pentingnya gua sedikit bengang.
gua beperanan sebagai beckham di era sekolah bersama CF yang dua.

gambar yang masih tersimpan rapi dalam dompet duit masing masing.
beckham-raul-zidane.

Tip untuk membuat lawak. - Mastika

kah..kah..kah..mari kita ketawa.

Ingat cerita jenaka
mana boleh lu tiba tiba lupa masa lu buat lawak.bersedia.

Rangka cerita
kalau boleh buat point point, tak pun lu buatla awan awan macam lu belajar masa SPM dulu.

Kata pikat.punch line
pengakhiran di luar jangkaan.

Pendek
jenaka mesti pendek.

Lu yang buat lawak, lu xpayahla ketawa

biar gua cuba buat satu lawak.

Eh, kau nak balik kampung ada kereta?.
"emm..takde" gua jawab bersahaja.
"Nak pakai kereta tak?"
gua senyap.
tidak puas hati dengan segala pertanyaan tidak dijawab gua.
Azhar terus bertanya tanpa mempedulikan gua yang sedang layan i peduli apa...

"kau ambillah kereta aku. RM 1000. kau pakaila tiga bulan."
"esok ikut aku pergi stor.bawa duit.lepas tu kau pakaila" ajak Azhar dengan nada memaksa.

Tidak tahan dengan soalan yang bertubi tubi.
"gua takde lesen!!!"

"sewa rumah bila lu nak bayar"?? gua cakap dalam hati je.

lu gelak tak? tak..
ok..

tips lagi.

lawak mana boleh paksa paksa.spontan.

No comments: